Saturday, November 17, 2012

KISAH SOFIE BERSUKAN

Saya memang tak pandai urus masa. Banyak perkara saya terpaksa abaikan disebabkan kesibukan saya dengan dunia saya. Terutamanya mengemaskini blog ini. Saya cuba mencari masa supaya diberi ruang pada saya update blog ini, tapi saya gagal. Sekarang sudah musim cuti sekolah. Lagi la masa saya terhad menghadap komputer. Kena beralah dengan anak2...... Apapun, saya sgt sibuk sekarang. Mohon maaf pada pelawat blog ini andai datang sini, masih dengan cerita lama.

Minggu lepas Sofie bersukan. Hihihi.... Kelako pun ada. Tapi, serius! Kami tak boleh bertahan lama kat padang tu. Lepas habis je acara Sofie, kami cabut. Kebetulannya, nak cepat hari tu. Nak kena balik kampung sebab ada kenduri. Cuti sekolah kan..... ofkos la kenduri kawen.

Nampak tak Sofie?

Sofie sebenarnya terlibat dalam acara masuk benang dalam manik. Dapat tempat ke-4 je pun. Tapi, ok sangat sebab tak sangka si ummi ni yang Sofie boleh masukkan benang dalam manik. Bagus training dia kat PDK tu. Tak dapat amik gambar, tapi ada amik video masa Sofie selesaikan acara tu. Disebabkan ummi malas nak upload, tak de la videonya di sini.

Kawan2 Sofie dengan acara bawa pundi kacang.

Macam yang saya beritahu tadi, kami tak dapat nak tunggu sehingga program sukaneka selesai. Tak larat sangat nak mengejar Sofie yang keboringan bila acara dia selesai. Dia merayap seluruh padang, tak terkejar dek ummi dan abi. Ummi pulak sibuk mendukung adik Amal yang semakin debab, sungguh tak larat.

Adik Amal yang tak larat dah ummi nak dukung lama.

Selepas minta izin dengan penyelaras PDK, kami cabut pulang ke kampung. Segala hadiah yang Sofie dapat, wang elaun bulanan, semua masih PDK simpan. Lain kali ambil.

Kesimpulannya, saya berbangga dengan Sofie. Sofie di PDK tu tak lama pun. Baru 6 bulan.... tapi Sofie juga boleh bersukan seperti budak lain. Alhamdulillah..... Tak sia2 mengupah Aunty Anna Poranni, si pembawa van Sofie setiap bulan. :-) Susah jugak kalau tak de Aunty Anna. Saya tak boleh nak menghantar setiap hari, Abi Sofie pun sibuk dengan urusan lain. Tapi, Allah permudahkan kami dengan menghantar Aunty Ann untuk bawa Sofie ke PDK. Alhamdulillah!

Anak2 saya yang lain semua cuti sekolah. Tapi, tidak Sofie. Di kala semua kanak2 sekolah biasa sedang bercuti, Sofie dan kawan2 PDKnya tetap meneruskan pembelajaran di PDK. Jadinya, minggu depan, Sofie ke kelas seperti biasa....
SELAMAT MENCARI ILMU, SOFIE! :-)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....