Tuesday, September 20, 2011

Ke rumah BIL & Pertemuan Ahli RH di Rumah Pn. Admin

Assalamualaikum....

Pagi-pagi lagi sudah mahu update blog. Bukan apa, nanti tangguh2, cerita dah basi. Ni pun dah nak basi dah ni. Tapi, sebab mahukan catatan kehidupan tertera di sini, update jugak la......

Ahad lepas, 18 September, agak jauh saya dan keluarga berjalan, beraya dan menghadiri rumah terbuka. Kami ke Bangi. Eh, jauh ke? Rasa macam jauh je.... Di Bangi ni rumah abang ipar saya. Tak banyak ambil gambar pun, jadi tepek gambar yang sikit ni je la sebagai kenang-kenangan.

 Anak-anak sedara....

 Gambar budak ni, kena la tepek...

Tuan rumah yang sibuk ke hulur ke hilir.... BIL saya tu!

Yang menjadi excited sangat waktu ni sebenarnya pada hari tersebut ada perjumpaan geng Ratuhati.com di rumah Puan Admin. Kebetulan pula, rumah Puan Admin RH tak jauh dengan rumah BIL saya, jadi kesempatan yang sangat baik ini diambil oleh saya untuk bertemu sebahagian ahli RH. Ada beberapa ahli yang saya pernah bertentang mata kerana kehadiran mereka di teratak saya sebelum ini. Lihat di sini dan di sini. Tapi ramai juga yang baru pertama kali bersua muka.

Alhamdulillah, rasa syukur sangat diberi kesempatan memanjangkan ukhuwah yang selama ini hanya di alam maya. Juga rasa tidak puas kerana pertemuan yang sangat singkat dan masing2 sibuk dengan karenah anak masing-masing. Maklum la, budak2, kan..... Mungkin terlampau penat berjalan, jadi sampai kat rumah Puan Admin, ada yang dah mula mengamuk dan tak mahu lekang dengan ibu, tak boleh la ibu2 ni nak bersosial sikit. Walaupun pertemuan agak singkat, ia sangat bermakna....

 Bersama Ashila dan Ashlia.... 
Awal perkenalan mereka di alam maya, 2 nama ni selalu buat saya keliru.
Tapi sekarang tak lagi...... 
Ashila pernah bertandang ke rumah saya, sekarang saya menanti kedatangan Ashlia pula.....
Boleh ye Ashlia.... Mari la ke rumah akak. :-)

 Bersama Lidiawati dan anaknya.
Perkenalan di RH dan terus membawa ke FB..... :-)

Bergambar ramai2 bersama ahli RH yang hadir. 
Puan Admin yang pakai tudung biru kat depan tu....
Alamak, dia tengah betulkan tudung pulak.....

Meh kita crop sikit tengok Puan Admin meh....
:
:
:
Dari kiri : saya, Vill (Siti Munirah), Ashila dan Puan Admin kita- Kak Ummi (Asniza) 

Gambira sangat dapat bersua muka dengan Puan Admin. Selama ni, saya selalu gak la dok chatting dengan dia, kadang2 ada sms dia.... Sekali dapat bertentang mata. Alhamdulillah...... Semoga ukhuwah ini terus kekal.

Juga terima kasih tidak terhingga kepada suami tersayang kerana melayan kehendak saya juga menemani saya bertemu dengan geng RH ni. Harap2 suami tercinta saya ni, mahulah menjadi peneman saya andai ada perjumpaan di lain waktu yer... sayang la dia! Heheheheh

Ok, setakat ini saja untuk kali ini......

4 comments:

  1. wah meriahnye :-)

    terlepas lagi kali nie...

    ReplyDelete
  2. bestnya fiza dapat jumpa kawan2 yg lain plak...^_^

    ReplyDelete
  3. wah seronotnya dpt jumpa ramai2... :)

    ReplyDelete
  4. hehe..saya jap lagi baru nak update..
    syiok dapat jumpa,walaupun saya jap je ada..terkejar2 ke rumah lain plak..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....