Thursday, July 03, 2014

Terbaru Cerita Sofie

Assalamualaikum.
Salam Ramadhan ke-5. Alhamdulillah, sudah masuk hari ke-5 kita berpuasa. Terasa cepat masa berlalu. Ramadhan akan terus berlalu meninggalkan kita. Andai terleka sia2lah puasa kita tahun ini. Semoga kita semua berazam untuk meningkatkan amal ibadah kita pada bulan ini. Masih ada waktu untuk kita tingkatkan amalan.

Pagi2 ni rasa nak berkongsi kisah Sofie. Karenah Sofie. Perangai Sofie. Segalan2nya tentang Sofie. Ya Allah.... tah kenapa pagi ni dia bikin perangai kurang soleh pulak. Ada kalanya senang sangat nak memujuk. Namun, kerap sekali buat perangai di waktu pagi terutamanya. Bangun dah awal sangat. Senang bila dipanggil namanya suruh bangun mandi untuk ke sekolah. Tapi, dalam pada senang2 tu menguji juga kesabaran umi apabila dia mula memberontak. Ya Allah, beri umi sabar yang lebih.

Memujuk Sofie kena gaya yang betul. Salah teknik dia akan memberontak semula. Namun, dalam menangani sikap Sofie yang pelbagai, saya sedar ini semua adalah ujian kesabaran dariNya. Walau banyak karenah, Sofie sebenarnya amat mudah diuruskan. Senang dijaga. Tanggapan yang mengatakan menangani anak istimewa ini susah sama sekali tidak betul. Mungkin susah bagi mereka yang tidak melahirkan anak istimewa, tapi tidak bagi saya. Sepanjang menjadi umisofie, saya berbangga Sofie mudah diurus.


Saya menerima respon yang baik dari guru2 dan penyelia PDK tempat Sofie belajar. Mereka memberitahu saya Sofie antara pelatih yang sangat2 senang dijaga dan mendengar kata. Alhamdulillah. Walau Sofie nampak agak aktif, tapi sebenarnya Sofie memiliki jiwa yang sangat lembut. Bila kita berlembut dengannya lagi mudah dia mendengar kata. Antara ramai2 anak2 pelatih di PDK Sofie pernah dipilih oleh gurunya untuk mengikuti rombongan ke Temerloh Pahang. Bukan mudah saya sebagai ibu bapa untuk melepaskan Sofie di bawah jagaan orang lain. Sebagai ibubapa Sofie kami memikirkan takut2 Sofie tidak memberi kerjasama yang baik sepanjang rombongan itu. Kebetulan waktunya agak panjang. Sehari suntuk.


Namun demikian, saya percaya pada guru2 PDK yang telah lama melatih Sofie menjadi insan yang baik. Saya percaya kenapa mereka memilih Sofie untuk dibawa bersama. Saya beri izin akhirnya untuk beri peluang kepada Sofie mempelajari kehidupan alam haiwan dan tumbuhan bersama guru-gurunya. Dia pulang dari rombongan dengan gembira pada hari itu.

Saya sentiasa berharap Sofie dapat membesar dengan sifat2  terpuji. Memory dia sangat kuat merakam sesuatu yang kurang elok. Doakan Sofie ye. Sekian buat waktu ini.....

Terima kasih kepada yang masih sudi membaca cerita Sofie.

4 comments:

  1. salam ramadhan...selamat berpuasa buat fiza sekeluarga....lama sungguh tak baca cerita sofie...dah besar pun dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam ramadhan k,ieda...
      fiza pun agak ralat sempat tak sempat nak update blog. ye kak, sofie dah anak dara. hehehe....kena melayan karenah sofie penuh warna warni....terima kasih kak sudi jengah blog fiza lagi.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....