Saturday, April 30, 2011

Cubaan Pertama Berhasil!

Sejak akhir2 ini saya begitu rajin mencuba pelbagai jenis kek. Untuk beberapa minggu kebelakangan ini, saya perasan, saya kerap membuat kek. Semasa saya ketiadaan PC untuk update blog ini, saya telah mencuba 2 jenis kek, dan hari ini sejenis lagi kek. Mari lihat hasil percubaa pertama saya :

Kek Kukus Batu Saudah
Kek Kaya Kukus
Kek Marble Susu
Untuk resepi lanjut, sila klik nama kek tersebut. Kenapa saya menggunakan kaedah mengukus? Sebab..... saya tiada oven yang sesuai untuk membakar kek. Ni yang bersemangat sangat nak cari oven ni. Sebab sekarang tengah gila membaking, ooopppsss, mengukus. Kalau ada oven, baru boleh membaking. 

Bila saya perhatikan tarikh2 pada gambar2 di atas, semuanya dalam bulan April. Ini bermakna, bulan April ni saja saya telah menghasilkan 3 jenis kek.... Hohohoo. Terasa hebat la pulak. Bukan apa, sebelum ni saya memang seorang yang 'BUTA' membuat kek. Anak dah 4 orang baru terasa nak jadi manusia celik. Hahahahaha.... paling dahsyat, saya ni sebenarnya anak tokey kek. Tapi, baru ni la saya buat kek dengan air tangan sendiri. Mesti umi saya di kampung berbangga sebab anak sulong dia dah pandai buat kek.... kihkihkih. Melalut la pulak!

Ok la, selamat berhujung minggu dan selamat hari buruh.... saya nak balik kampung minggu ni. Lalalalalalaa..... bye semua.  :-D

14 comments:

  1. dlm bayk2 kek tu saya suka kek marble
    susu tu nampak sedap....
    susah sangatkah menjadi ibu?..

    ReplyDelete
  2. tgk kek mable susu cam menariklah.. kukus ngan bakar yg maner lebih sedap?

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhhhh..pandainye buat kek!!

    fiza...template akak tu akak tempah ngan cik bulat..bawah sekali tu ada design by her...
    kalo bloglist tu fiza pegi balik kat gadjet bloglist tu..pilih butang show tu amik 5blog je..terpulang kalau nak listkan 6 letak le 6..

    peh tu sama gak dengan post kite setting kat post tu letak 3 ke atau dua..hehehe

    kalau tak paham bagi pwd dan email blog..akak tolong godekkan..itupon kalau nak lah ye:)

    ReplyDelete
  4. wahhhhh rajinnya fiza....3 jenis kek tu dalam 1 bulan!! sedapnya...
    akak ni entah bila nak rajin..:(
    rasa mcm tak cukup masa jer.

    ReplyDelete
  5. wahhhhhhhhh..bestnya..kukus je ekkk..menarik ni..ayu dah lama tak buat kek, lagi2 cup cakes....

    sbb dok sibuk jahit manik kat baju..huhu..

    ReplyDelete
  6. sedapnye kek akak...

    waaa....ni nanti kalo dah ade oven mesti lagi sebok membaking jek..

    ReplyDelete
  7. wah pagi2 dh jamu mata..sedapnyer...
    tergeliur..he..he

    ReplyDelete
  8. terliur bila pagi2 dh dijamu mata dgn kek. saya suka marble susu tu, mengancam habis :)

    ReplyDelete
  9. pas skit kek kukus kaya tuh!heheehhe...:)

    ReplyDelete
  10. wah...memang tangan menjadi ni.

    ReplyDelete
  11. kek marble susu tu mesti sedap..maklumla favourite saya!

    ReplyDelete
  12. kak vill dh upload resepi kek pisang sempoi...

    ReplyDelete
  13. salam perkenalan...singgah n follow

    wah mengancam sggh kek2 itu...tergugat rase...cdah pun xde oven jgk...huhuhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....