Sunday, October 02, 2011

2 tahun berlalu.... Hijaz semakin matang.

Assalamualaikum.....
Sudah malam baru berkesempatan mencatatkan satu entry khas untuk anak bongsu (setakat ini :-)) saya.
Hari ini, 2 Oktober 2011, genap usia Hijaz 2 tahun...Cepatnya masa berlalu, pejam celik, pejam celik, sudah 2 tahun anak kecil itu. Anak yang sentiasa kuat dan tabah..... Belajar dari dalam kandungan tentang kehidupan yang penuh berliku....Bila mengenangkan saat2 mengandungkan Hijaz, hati memang sangat pilu dan terharu.Saya pernah bercerita tentang saat melahirkan Hijaz setahun yang lepas. 
Rupa2nya, hari ini sudah 2 tahun.......


Usia Hijaz 2 tahun banyak mematangkan dirinya sendiri, juga membantu mematangkan Sofie.Ada hikmahnya kenapa Allah anugerahkan Hijaz buat kami. Dahulu, saya menyangkakan Sofielah anak bongsu kami, cukup2lah dengan Sofie sebagai anak istimewa kami. Risau saya andai dikurniakan anak selepas Sofie, kasih sayang kami pada Sofie akan berkurang.  Rupa-rupanya, Allah telah mengatur perjalanan hidup kami. Allah kurniakan Hijaz sebagai jalan untuk kami mematangkan Sofie.....

Alhamdulillah, adanya Hijaz bersama kami, banyak sangat memberi kerjasama dengan perkembangan sosial Sofie. Sofie banyak mengikut apa yang Hijaz buat, jadi, peranan kita memberi bimbingan terbaik amat perlu. Setakat ini, Alhamdulillah, pertuturan Hijaz banyak mempengaruhi Sofie. Banyak butir2 bicara Sofie dibantu oleh tutur kata Hijaz. 


Harapan saya kepada Hijaz untuk waktu ini, biarlah Hijaz membesar sihat sejahtera. Supaya Hijaz mampu memberi peranan dalam perkembangan mental kakaknya, Sofie. Sebenarnya, dalam diam dan dalam kita tak perasan, Hijazlah yang menjadi guru kepada Sofie. Alhamdulillah..... Terima kasih ya Allah!


SELAMAT ULANGTAHUN KE-2 BUAT ANAK UMMI, HIJAZ. 
SEMOGA MENJADI ANAK SOLEH YANG MEMBERI KEBAHAGIAAN BUAT ABI DAN UMMI.

Sekian buat waktu ini......

8 comments:

  1. happy besday hijaz...moga menjadi anak yg soleh :)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...

    selamat menyambut ulangtahun kelahiran yg kedua hijaz..

    terharu baca entri ini..

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir,hijaz...
    jadi anak yang soleh ye..insyaallah.. =)

    ReplyDelete
  4. happy belated birthday hijaz yg comel:):) semoga sihat dan menjadi anak yg bijak:):)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....