Friday, October 05, 2012

Amal demam kerana hadiah KK :-)

Salam Jumaat yang penuh barakah
Hari Jumaat, sayyidul ayyam... hari yang penuh dengan keberkatan dimana banyak sangat kelebihan yang boleh kita peroleh. 

Nak cerita tentang baby kecik saya, Amal. Amal demam malam tadi.... huhuhu... sian dia. Pertama kali demam dalam hidupnya. Petang semalam Amal dapat hadiah dari nurse KK. Amal diberi imunisasi kerana umurnya sudah 2 bulan. Kali ni, cucuk agak berat, 5 serangkai. Jadinya, balik dari KK, petang tu Amal terus demam. Saya tak bagi ubat pun. Dasar ummi degil, kan.... Saya cuma lap dengan kain dan letak cool fever.


Walaupun demam, Amal tetap happy ok! :-) Dia riang macam biasa. Ada la jugak rengekan sikit... itu biasa bagi budak demam. Tak pe, ummi tak kisah pun, sebab Amal demam nak kuat. Nak kuat, kena dapat hadiah macam tu.


Malam tadi, Amal cuma dapat tido dengan hanya bergayut dengan ummi. Bila ummi bangun nak solat Isya`, Amal pun bangun sekali, sebab dia tahu, ummi hilang. Dengan adanya abi yang baik hati menolong jaga Amal, maka ummi dapat tunaikan solat Isya`. Amal ni pandai betul, sangat suka bila dipegang, didukung... Aduhai.... Padahal ummi tak pernah nak ajar Amal macam tu. Ummi tahu, kalau diajar sejak kecil, susah ummi nak buat kerja.
(Apa la yang saya repekkan ni? Entry ni cuma nak cerita pasal Amal demam je pun. Suka bebel panjang2... betul2 syok sendiri! )


Oh, Amal kan ada kakak yang sangat penyayang, jadinya bila Amal demam ni, kak Sofie pun suka nak melayan Amal. Pening kepala ummi sebab kakak Sofie nak tunjukkan kemahirannya membelai Amal. Apapun..... SENYUM! :-)


Dengan adanya mereka yang sangat prihatin dan penyayang ini, Amal cepat baik dari demam. Itu semua sebagai terapi penyembuhan buat si Amal.....

Lupa nak beritahu, pada usia Amal 2 bulan ni, berat Amal sudah pun 5.3kg. Bulan lepas 4.3kg..... Alhamdulillah, Amal ummi membesar bagai juara..... Semoga Allah memberikan kesihatan yang baik buat si Amal yang makin bam-bam!

Nota Umisofie: Petang semalam pergi KK untuk cucuk Amal, dan dalam masa yang sama dapat tempahan roti yang agak banyak. Geng KK tempah..... Alhamdulillah, rezeki anak2. :-)

8 comments:

  1. alahai ciannya amal..xpe ade abang² & kakak yang penyayang, insyallah amal mesti sembuh cepat

    alhamdulilah kak atas rezeki tue ;-)

    ReplyDelete
  2. kan wina...heheheh
    petang ni Amal dah sembuh dah...

    ye wina, alhamdulillah...

    ReplyDelete
  3. cian sia demam dpt hadiah.,xpelah utk kesihatan

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum umi...alorr cian nyer deman yer moga cepat sembuh yer...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. w salam maszull....
      alhamdulillah, hari ni dah baik
      demam kejap jer.... heheh

      Delete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....