Thursday, January 14, 2010

susahnya sofie nak tido....masih meragam!

Assalamualaikum, Bismillahirrahmanirrahim....

sofie gelisah sepanjang hari ni. tak tahu apa yang membelenggu dirinya. aku syak dia gatal2 badan, rasa tak selesa. sapu krim yang ambil dari farmasi HSB semalam, krim beracun. susah nak sapu pada badan sofie. sofie suka menggaru dan suka hisap jari. akhirnya, aku hanya sapukan bedak aloe vera. semalam, doktor Biola kata, bintik2 merah pada badan sofie bukan demam campak seperti yang aku jangkakan, sebab suhu badan sofie cuma 36 darjah calcius jer....maknanya, sofie memang tak demam.

dan doktor kata sofie alahan. tiba2 pulak sofie kena alahan....sebelum ni ok jer. benda ni yang buat sofie gelisah sepanjang hari. hijaz pun terpaksa mengalah dengan kak ciknya itu. buaian dirumahku ada satu je. disebabkan sofie tak berapa sihat, sofie yang tido dalam buaian. hijaz terpaksa tido sambil bergantung dengan uminya ini...aduh, susah nak buat kerja lain. hijaz asyik nak ngempeng....

dan malam ni, sofie tak mahu tido. banyak pulak ragamnya.... akhirnya, aku bawa sofie online sekali. seronok betul dia dapat duduk depan pc sambil menekan2 keyboard. mujurlah hijaz dah tido. kalau tak letih juga nak layan anak2ku yang masih kecil ni. bila sofie dah asyik nak menekan keyboard, aku pula susah nak update entri. kejap2 keluar benda lain...sofie,sofie....

tengokla aksi-aksi sofie yang sempat aku snap masa aku nak online. sibuk nak menaip jugak, nak ngacau umi menaip ye sofie ni.....suruh tido, tak mau tido....


sofie....sibuk nak buka sampul camera




sofie nak tolong umi tekan keyboard,yer...



hai sofie, baaa chaakkk....



sambung semula menaip. bz betul sofie ni ye. umi nak guna la, sayang...

hai la sofie sayang, tido la.... umi nak buat kerja ni.....

6 comments:

  1. hhheehe
    ciut laa sofie
    dia nk tlg umminyer update blog laa tuu

    ReplyDelete
  2. nk tolong ummi dia komen kt FB la tue..:D

    ReplyDelete
  3. sofie clever girl..ehehe..dia pun nak bertenet gak tu :-p

    ReplyDelete
  4. ehe... hi sofie... sofie pun nak berblog jugak ye dear..
    :)

    ReplyDelete
  5. t sofie dh besar skit leh update blog sendiri yer...;) soo cute...

    ReplyDelete
  6. nak lepaskan dia dari depan pc tu bukan senang. konpem ngamuk. nak jugak update blog sofie tu..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....