Saturday, May 28, 2011

Ujian lagi!


Hari Sabtu yang ceria.....
Dah 2 minggu saya sakit tekak. Tapi, kali ni, lain macam je.
Terasa macam tekak saya bengkak. Terasa ada benjolan di tekak saya.
Dari malam tadi, saya tak boleh nak telan air liur...
Apa lagi menelan makanan..... perit sekali rasanya!
Ujian..... sekali lagi Allah sayangkan saya!
Terima kasih Allah!

Malam tadi, suami saya belikan eskrim..... wah.....
Time saya sakit tekak baru nak belikan eskrim ye! 
Ubat sakit tekak katanya. 
Rasa sedikit nyaman bila eskrim vanila dan coklat itu masuk dalam mulut,
tapi..... huwaaaaa.... rasa mahu menangis juga ketika mahu menelannya. 
Perit amat!

From Google!

Bangun pagi, terasa lagi perit.
Langsung tak berselera mahu bersarapan....
Ya Allah! Sakitnya!!!!!!!!!!!!!

Antibiotik, cik somi belikan kat farmasi
Dan memaksa saya mengambil antibiotik.
Baru sekali makan, terasa mengantuk dan tertidur.
Bangun dari tidur, tekak terasa makin kurang perit.
Alhamdulillah.... Insya Allah, lepas makan 3x sehari nanti, pasti akan sembuh.
Amin......

4 comments:

  1. Tonsil bengkak ye kak?
    Aini salu kene macam tu.
    Tapi biasa bila dah mkn antibiotik, Alhamdulillah kurang sikit.
    Akak try slowly urut kat bahagian sakit tu dari luar. Biasa akan ada 1 benjolan kecik bawah rahang. Akak cuba lah.

    Semoga cepat sembuh.
    :)

    ReplyDelete
  2. ooo..nak kena makan antibiotik ke..tak tahu pun..semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  3. aini,
    agaknya la....
    terima kasih atas tip tu.
    akak try... :-)

    ***********************************************************************************************
    puan nina,
    doktor kata kena amik antibiotik. saya pun makan la, tak larat tanggung sakit.

    ReplyDelete
  4. Aini rasa ye la..sbb tonsil akn benkak bila kene infection. And ble dh kne infection, mmg ubt die antibiotik la.. Huhuhu

    Eh. Akak duk rawang jugak ye?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....