Thursday, August 26, 2010

Aktiviti Sofie

Saya tak tahu apa yang saya nak bebelkan dalam entry kali ini. Sepanjang Ramadhan ini, ujian demi ujian menimpa, tanda kasih sayang Allah pada kita. Mula-mula, Ikhwan demam, lepas tu Amniy pula demam. Hijaz pula dah mula berhingus, Sofie pun macam tu. Aduh...seksa rasanya. Tapi, kena sabar banyak2 ye Fiza. Allah sayang Fiza ni!

Ok, entry kali ni nak cerita pasal Sofie. Sofie amat gemar dengan aktivitinya. Kalau saya malas nak melayan Sofie, (eh, boleh ke malas layan Sofie) saya beri dia sebatang pensil dan sebuah buku. Selalu waktu pagi, lepas mandikan Sofie, beri dia minum susu, saya kena selesaikan segala kerja rumah. Jadi, saya akan umpan Sofie dengan pensil dan buku. Bagi dia leka. Kadang2 dengan permainan dia yang penuh sebakul tu.

Kalau tak dia sibuk nak keluar rumah sebab nak tolong saya jemur kain. Kalau dah pandai berjalan, tak mengapa juga, ni nanti bawa keluar laman, siap duduk kat simen, pastu dok munggahkan kain yang ada dalam bakul. Meh la semua...kita tengok gelagat Sofie saya tu yang kononnya tekun menulis....

"Sofie....Sofie....." dia langsung buat dek je bila umi panggil. Asyik sangat.

Sekali lagi umi memanggil, kali ni dari arah depan pula, "Sofie...Sofie..." Huh, buat nohe je dia...

Ok, lain kali ada aktiviti Sofie yg lain saya kongsikan. Saya sekarang sedang berusaha untuk merakam video Sofie sedang berjalan terkedek2 tau. Sekarang Sofie dah boleh melangkah...tapi, tak banyak langkah lah. Dapatlah dalam 3, 4 langkah, lepas tu jatuh. Dia akan bangun lagi....dan jalan....dan jatuh. Begitulah seterusnya, sampai dia penat. Kalau dia dah penat, dia akan mengesot pulak. Tunggu ye korang...kalau saya tak dapat jugak upload video melalui blog, mungkin saya terpaksa linkkan melalui facebook saya.

8 comments:

  1. khusyuk nyer dier....pandai....

    ReplyDelete
  2. wahh..besnye..tak lama lagi sofie da pandai jalan.cepat load ye video nye..hehe

    ReplyDelete
  3. macam pelukis terkenal je gaya sofie :D

    ReplyDelete
  4. nampak berminat sungguh sofie dgn buku...kan.
    suka tengok dia....

    ReplyDelete
  5. wahhh..semamgat betul tgk sofie melukis!syokkk je..hehehe..

    ReplyDelete
  6. amboi...menulis sampai terlentok tu...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....