Tuesday, August 24, 2010

Hadiah dari Blogger! Terima Kasih...

Saya baru je menjadi seorang blogger, blogger tegar tu, tidaklah. Berblog untuk mengisi masa lapang sebagai SAHM (stay-at-home-mom). Cerita di blog berkaitan kehidupan terutamanya anak2. Alhamdulillah, belum pun mencapai setahun usia blog ini, saya punya banyak kawan blogger yang sangat baik dan pemurah. 

Baru2 ini saya menerima hadiah dari seorang  kakak yang saya kenal melalui alam maya. Kak Laili namanya. Mula perkenalan di RH, kemudian FB, dan saling follow blog masing2. Sekarang kak Laili kita ni dah delete akaun FB dia. Hanya dia mengerti kenapa keadaan itu berlaku. Tapi, alhamdulillah, saya masih mengetahui bagaimana ingin berhubung dengan kak Laili sekiranya saya perlukan dia.  :-)

Berbalik kepada hadiah yang kak Laili beri, katanya saya merupakan pemberi komen terbanyak di blognya. Ye ke? Komen yang ntah hapa2 pun dapat hadiah juga. Seronok saya! Insya Allah, hadiah tersebut akan saya gunakan sebaik mungkin. Semoga Allah beri ganjaran pada kak Laili. Terima kasih kak Laili Jelita.

Ini hadiah yang saya maksudkan, senaskah Al-Quran berkulit warna emas. Rasm Uthmani lagi.
(Kak, Fiza dah rasmikan ia malam tadi... :-))

Ok, sebelum dapat hadiah Quran itu, sebenarnya saya telah mendapat hadiah juga dari seorang adik blogger. Sangat pemurah dia. Rina namanya. Rina menghadiahkan saya 3 helai shawl. Cantik! Jujur, saya tak pandai nak pakai shawl ni. Saya bukan pemakai shawl. Tapi, saya gunakan ia untuk meng'cover' Hijaz ketika menyusu di khalayak, atau di dalam kereta. Ada guna juga shawl ini. Boleh,kan Rina?

Shawl dari Rina

Tengoklah, Rina...Sofie sibuk nak menggayakan shawl yang Rina bagi. 
(Sory, akak lambat buat entry pasal ni.)

Saya ingin mengucapkan berbanyak2 terima kasih kepada Kak Laili dan Rina, atas kesudian mereka menghadiahkan sesuatu buat kenangan, ia sebagai tanda ukhuwah kita. Semoga ukhuwah ini terus kekal selamanya.

Ok, saja nak cerita pasal berbuka pulak. Saya pening la korang...setiap kali masuk waktu petang, saya mesti jadi pening sebab memikirkan menu untuk berbuka. Ada pilihan banyak makanan pun kita jadi pening,kan? Kalau tak ada makanan...mmmm, macam mana la ye. Ish..ish...

Semalam menu berbuka saya simple sangat. Nasi goreng hati ayam bersama sosej, mee kari Adabi dan badak berendam. Semuanya home-made ok! Airnya, air blackcurrent Sunquick dan hot chocolate coffee.

Menu berbuka petang semalam

Tiba-tiba, siang ini saya jadi pening lagi memikirkan menu berbuka untuk petang nanti. Aduhai..... Dah la Ikhwan tak puasa, Ikhwan masih demam. Sian dia. Doakan Ikhwan cepat sihat ye. Melayan karenah Ikhwan, melayan Hijaz, Sofie, Amniy.....Penat betul badan ini. Ok, kita jumpa di lain entry yer. 

9 comments:

  1. SOFFIE: alalalalla tomeinya soffie pakai shwal tuuuu, antie geram nak kiss kiss dia:):)

    FIZA: sedapnyaaaaaaaaaa nasi grg itu....akak tgh laapar niee....hikhikhikhk.....akak pon pening ptg kang nak msk apa? aiyarkk...

    ReplyDelete
  2. wahhh..terernya akak buat badak berendam tu..teringin nak pandai buat macam2 kuih, tapi tak sompattt..hehe..excuse lagik

    ReplyDelete
  3. ehe kak, rina ikhlas nak kasi akak..bnyak kegunaan shawl ni selain buat tudung, ekeke..

    oke kak, kami sentiasa mendoakan kesihatan ikhwan dan sekalian family..

    ReplyDelete
  4. wahh..besnya dapat banyak hadiah..hehe.sy pun blum pernah dapat satu pun.

    owhh.k.laili pun da delete fb ye.hehe.samalah kitaaaa....

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah, rezeki bulan ramadhan

    ReplyDelete
  6. Fiza jelita, sama - sama kasih dik..rizqy dari langit Ramadhan...hehe

    Ashlia jelita, kita boleh berhubung melalui blog juga...banyak lagi caranya selain dari fb ni, kan.

    ReplyDelete
  7. Fiza jelita, sama - sama kasih dik..rizqy dari langit Ramadhan...hehe

    Ashlia jelita, kita boleh berhubung melalui blog juga...banyak lagi caranya selain dari fb ni, kan.

    ReplyDelete
  8. wah, rezeki ramadhan.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah, w/pun cuma kenal di alam maya, jalinan terjalin jua..

    Comeeeeeeynya soffie

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....