Sunday, February 28, 2010

Allah Menentukan Segalanya....!

Dah 2 hari rupanya saya tak update blog ni. Kekangan waktu betul.... masa sangat-sangat cemburukan saya. Kalau boleh tak nak la blog ni bersawang..... sebolehnya, hari-hari nak update blog. Tapi, masih belum boleh lagi. Sibuk menguruskan anak-anak yang kecil-kecil tu....

Hari ni nak cerita sikit pasal aktiviti keluarga saya pada hari Sabtu semalam. Segala plan yang dirancang tak menjadi. Tu la, kan? Allah menentukan semuanya. Apa yang kami rancangkan, Jumaat, cuti sempena Maulidur Rasul ingin pulang ke kampung kerana malam tu sepupu saya menikah. Dan pada hari Sabtunya, ingin terus ke Gedangsa untuk rawatan Sofie. Tiba-tiba, dapat panggilan emergency mengatakan salah seorang makcik my lovely hubby meninggal dunia di Pahang. Meninggal bersama anak dan menantu. Dan my hubby bersama adik berdiknya lain pun rushing ke Pahang untuk ziarah jenazah. Al-Fatihah untuk keluarga makcik. So, apa yang kami rancangkan pada hari Jumaat tak menjadi. Tak jadila balik ke kampung. Berita lanjut sila baca di sini.

Semalam, Sabtu yang sibuk bagi saya dan keluarga. Penat dan sungguh letih sekali. Paling kesian pada my hubby la. Memang sian dia. Balik dari Pahang, sampai saja di rumah jam 11.30 pagi. Jam 12 lebih pergi kenduri aqiqah jiran taman perumahan kami. Jam 2 petang, rushing ke Sungai Besar, pakcik saya mengadakan kenduri perkahwinan anaknya. Sepupu saya la.... Ada ke patut pergi ke kenduri pakcik lewat. Nak buat macam mana,kan? Semuanya yang dirancang tak menjadi. Tak pe la...yang penting saya datang jugak. Plan nak buat rawatan Sofie tak menjadi. Aduhai, dah 2 minggu miss ni..... kesian Sofie.

Kami sampai agak lewat ke Sungai Besar. Jam 4.30 petang baru kami sampai. Mencari hadiah buat pengantin lagi..... huh! Bila sampai rumah pakcik saya tu, orang pun dah makin surut. Tapi, disebabkan itu rumah pakcik, saya buat tak peduli la. Apa nak dimalukan.....

Saya berniat nak snap pic pengantin pun tak sempat. Sampai-sampai pengantin dah tukar baju. Kesian betul saya...huhuhu. Tak pela...akhirnya, apa yang saya buat, hanya snap pic anak-anak saya di atas pelamin pengantin yang sangat indah dan cantik. Layan je la pic-pic yang saya snap ni......

Pelamin pengantin yang cantik dan indah


Sofie, masam je muka...sebab perjalanan yang sangat penat. Tak nak senyum langsung anak dara saya tu.

Umisofie yang lebih senyum, Ijaz menangis sebab takut kat orang. Sofie pulak sibuk memicit hidung.

Bersama anak-anak

Iwan dan Sofie....yang sana tu, Amniy.

Akhirnya...Sofie senyum juga....

Tengok la Ijaz tu....mewek je. Ijaz takut kena ambil dengan orang. Ramai betul peminat Ijaz ni. Asal orang lain nak dukung je, pasti buat muka macam tu. Sian Ijaz....hehe

p/s: eh, perasan tak...saya nampak gemuk sangat dalam pic-pic di atas. aduh...! tak boleh jadi ni. usaha harus digandakan...chaiyok fiza!!!!

Dan selepas selesai di rumah pakcik, kami terus pulang ke Rawang. Tak balik Sabak Bernam pun, sebab ada kerja lain nak diselesaikan. (Sory mak, sory abah.) Perjalanan sangat-sangat penat. Bayangkan la, pergi saja dah 2 jam. Balik lagi....dengan keadaan my lovely hubby yang belum hilang penat lagi....anak-anak pun semua kepenatan.

Dalam perjalanan, kami singgah Masjid Simpang Lima, Sungai Besar untuk solat Asar. Itu pun dah terlewat. Solat Asar jam 6.30 petang..... Tapi, masih ramai orang di masjid. Mungkin pengguna-pengguna jalanraya datang singgah di masjid tersebut.

Layan lagi pic-pic yang disnap ketika di masjid yer.... syok betul! Asyik ambil gambar anak-anak.

My lovely hubby bersama anak daranya. hehe

Iwan dan Amniy. 2 beradik yang suka bergaduh dan cepat baik kembali. Lucu perangai dorang ni. Suka buat umi dan abi marah dan ketawa semula....hehe.

Sofie sukakan suasana masjid ni. Lapang dan angin sepoi-sepoi lughah....eh, sepoi-sepoi bahasa.

Paling best tengok Ijaz...seronok betul berenang atas lantai masjid. Bagai nak terbang dah gamaknya..... alahai anak bujangku sorang ni....buat umi geram jer.

Dan lepas tu, kami pun rushing balik ke Rawang. My lovely hubby tak nak ketinggalan kuliah maghrib di surau taman perumahan kami. Sampai di rumah, betul-betul waktu maghrib hampir tamat.

Aduhai....sungguh penat perjalanan kami semalam. Anak-anak semuanya kepenatan. Saya menyiapkan entry ni pada waktu pagi selepas solat subuh tadi, anak-anak dan my lovely hubby masih terbongkang, tidur..... Itulah kisah kami sekeluarga semalam. Enjoy,key...!!!!

7 comments:

  1. penat, tapi sebenarnya seronok dapat bersama-sama keluarga macam ni kan...
    sofie macam princess je duk atas kerusi pengantin tu.. :D
    fiza, mana ada gemuklah... maintain je tuh... hehehe

    ReplyDelete
  2. memang pun, sya.... jalan2 bersama keluarga sebenarnya sesuatu yang amat bermakna walaupun tempat yg dituju tak la jauh mana....
    sofie mcm princess? hehe...memang pun.

    ReplyDelete
  3. wah!! memang terasa penat sangat2...hehehe p seronok dapat berjumpa dgn family kan..;)

    ReplyDelete
  4. Appreciation to my father who stated to me about this weblog, this website is truly awesome.
    Have a look at my blog - insomnia treatment

    ReplyDelete
  5. So, start today and rid yourself of those annoying and unsightly growth.
    Once you do, you will know which type of remover to buy that will not irritate your skin.
    This method typically involves some pain or discomfort.


    Feel free to surf to my weblog :: wartner skin tags ()

    ReplyDelete
  6. Does your website have a contact page? I'm having trouble locating it but, I'd like to
    shoot you an e-mail. I've got some ideas for your blog you might be interested in hearing. Either way, great website and I look forward to seeing it develop over time.

    my web page: women's inexpensive plus size clothing
    ()

    ReplyDelete
  7. Thanks for finally talking about > "Allah Menentukan Segalanya....!" < Liked it!

    Here is my web blog: travel insurrance

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....