Wednesday, March 24, 2010

ALHAMDULILLAH......

Assalamualaikum semua....

Rasa teruja sangat nak update blog hari ni. Sebabnya, anak kecil saya yang seumpama kembar tu sudah pulih sepenuhnya dari virus demam. ALHAMDULILLAH, syukur, Allah sangat sayangkan kita, memberi peluang untuk kita dan anak2 kita bernafas. Suami saya selalu berpesan, bersyukurlah dengan segala nikmat yang Allah beri pada kita. Tak semestinya kita perlu bersyukur atas kebaikan dan kesihatan sahaja, malah kita juga perlu bersyukur atas setiap dugaan yang menimpa kita. Itu tanda Allah sayangkan kita. Kita insan terpilih yang dipilih untuk sentiasa dekat dengan-Nya..... Oh! Merepekkah saya? Tidak.... sekadar berkongsi kegembiraan dengan kesihatan anak-anak yang semakin baik. Alhamdulillah.......

Setelah Sofie pulih dari demam, saya berasa sangat lega. Saya menghitung hari menanti pemergian Sofie meninggalkan saya untuk sementara waktu...demi kesihatan Sofie. Tinggal 3 hari..... hati saya sedih sebenarnya. Saya habiskan masa saya bersama Sofie. Sofie gembira hari ni. Saya pun teruja dengan kegembiraan Sofie. Sofie nampak sihat hari ini. Sofie bermain bersama Amniy dengan lasak sekali. Bila Sofie penat bermain, Sofie merengek minta susu, dan akhirnya, Sofie tidur sendiri tanpa saya. Nampak sungguh penat sekali anak saya tu.....

Tadi, semasa Sofie kegembiraan bermain, saya teruja, sebab Sofie pandai telangkupkan bakul kain yang telah kosong dan masukkan dirinya dalam bakul itu.
p/s: bakul kain tu dah kosong sebab kerajinan umisofie yang tahap maksima, melipat kain basuhan semalam dan kelmarin. hehehehe....

Lihat saja aksi-aksi Sofie yang sempat umisofie rakamkan untuk tontonan semua. Saya tahu pasti ada yang bertanyakan tentang Sofie,kan? (eh, tak habis perasan la umisofie ni)...so, apa lagi....layan jer......


Yea..yea.. Sofie dah berjaya...

Best juga rupanya dapat main dalam bakul ni.

Amniy kata, "umi, dalam ni ada anak ayam". Ada ke dia kata adik dia anak ayam.....
p/s: sila abaikan kain yang berlipat atas sofa tu....

Eh! Sofie buat apa tu? Umi, tolong Sofie. Macam mana nak keluar ni....
Bagus! Bertuah anak umi ni. Dah pandai main bakul umi yer....

Hai umi, Sofie nak masuk dalam bakul lagi yer.....

Aduhai....itulah kisah Sofie hari ni. Lepas je nampak bakul kain tu kosong, terus je Sofie meluru ke arah bakul..... nak masuk dalam bakul la tu. Seronok,kan, bila kita tengok aksi anak-anak kita macam tu. Hati ibu mana tak girang....

Kat bawah ni, aksi Sofie pagi semalam. Nampak sangat Sofie dah baik demamnya....

Kegembiraan bila Sofie berjaya memanjat sofa dan duduk di kabinet TV. Ya Allah!, masa ni saya sangat terkejut. Boleh dia melintas sofa, dan duduk dengan riang tepi TV tu. Cepat-cepat saya ambil kamera dan rakamkan aksi si gadis. Sebelum ni, Sofie tak berani buat macam tu, dan tak pernah buat lagi.....

Tersenyum puas......

Hijaz? Macam biasa...waktu saya melayan segala karenah Sofie, Hijaz sedang tidur dalam buaian. Dan Hijaz pun telah pulih sepenuhnya dari demam. Antibodi Hijaz agak kuat berbanding Sofie. Demam Hijaz hanya satu hari satu malam sahaja. Alahamdulillah.....sihat dah anak saya tu. Terima kasih ye, doakan kesihatan anak saya. Semoga anak-anak kita semua sentiasa sihat dan hidup gembira....

Jumpa lagi di lain entry.......

18 comments:

  1. alhamdulilah dah sehat

    memang terpancar kegembiraan Sofie yang berjaya duduk atas kabinet TV tu..tengoklah wajah dia hehehe

    ReplyDelete
  2. syukur sangat wina....
    hati saya pun gembira tgk sofie begitu....

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah dah sihat...
    nampak aktif sofie.. suka tgk dia senyum mcm ni...
    :)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah..kiut..sama mcm gaya aisyah manjat tv cabinet...

    ReplyDelete
  5. bukan main lagi sofie ek..ehehe..geram je tangok :-p

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah dua2 dh sihat...ermmm makin aktif yee...gud girl...;)

    ReplyDelete
  7. best sgt ke main bakul tu ek...anak akak si nabila tu pun sama..pantang nampak bakul tu kosong..habis satu rumah di sorongnya..

    gambar bawah tu...senyum banggaaa..hehehe..sweet..

    ReplyDelete
  8. alhamdulillah,lady.
    akak gembira sgt tgk sofie seceria ini. harapnya keadaan ini kekal lama...

    ReplyDelete
  9. DeLLa,
    sofie skrg mmg ligat sgt memanjat sofa dan cabinet tv. risau dia panjat time kita tak nampak.kalau kita ada sama, ok lagi. layan je dia ....

    ReplyDelete
  10. sofie gembira sgt sha....
    berkat doa sha dan kawan2...terima kasih.

    ReplyDelete
  11. kak fisa....
    sofie dan Hijaz makin sihat.alhamdulillah. terima kasih ye kak...doakan mereka.

    ReplyDelete
  12. kak ieda...
    agaknya mmg peel budak kot. suka main dlm bakul...hehehe.
    pastu bila dah jatuh kompom nangis minta tolong.....

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah sofie dah shat..
    dah boleh memanjat ke?
    hahaha, seronokkan?

    ReplyDelete
  14. Salam Fiza.
    Lama betul eyta tak masuk blog Fiza. Tau-tau Sofie dan Hijjaz dah sembuh dari demam. Alhamdulillah Sofie dah ceria semula. Anak dara Fiza dah semakin besar la. Seronok tengok dia masuk bakul tu. Hehehe..

    ReplyDelete
  15. alahmdullilah...
    sofie & hijjaz dah sihat

    alaaaaa...tomeiinyer aksi sofie..
    geram aunty nengok

    ReplyDelete
  16. baguslah sume dah baik....betul tu, kita nie sebagai emak, kalau anak sakit...demam...kitapun penat dan risau...

    semoga uminya terus tabah, setabah siti hajar...mencari air untuk anaknya sehingga sangggup berlari2 7x, jauh plk tu...

    sekian

    ReplyDelete
  17. ngeee...baru pasan bajunye sofie sama mcm mawar..hehee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....