Saturday, March 27, 2010

Waktu Bergembira!

Sudah berapa hari ye saya tak update blog? Mmmmm....tak de mood betul nak update, rentetan terlalu memikirkan hal Sofie. Petang tadi saya balik Sabak Bernam, menghantar anak-anak lelaki saya ke rumah MIL. Demi menggembirakan hati anak-anak dan isteri nan seorang ni, suami saya yang budiman dan dermawan itu telah belanja kami sekeluarga makan. Di mana yer?
Di sini
:
:
:
:

Sebenarnya dah agak lama saya dan keluarga tidak kesini. Ni semua gara-gara memboikot la... Tapi memandangkan si isteri ni sangat teringin makan di sini, maka, si suami yang tercinta pun bawalah juga. Akhirnya, petang tadi kami sekeluarga dapat juga menjejakkan kaki di tempat yang kami boikot selama 4 tahun ini. Maknanya, 4 tahun yang lepaslah kami makan di sini. Boikot 4 tahun je....ahaks!

Lokasi yang kami pilih ialah di Kuala Selangor, memandangkan ia jalan sehala menuju ke Sabak Bernam.

So, layan je la gambar-gambar keluarga saya di restoran ini. Heran betul anak-anak saya. Maklum saja, mereka belum pernah ke sini...hehehe. Sian,kan anak-anak saya. Tapi, sebelum turun dari kereta tadi, saya dah pesan pada anak-anak saya. Arahan saya begini, "umi nak semua anak-anak umi jaga akhlak, jaga tingkah laku." Alhamdulillah, walaupun belum pernah ke restoran itu, anak-anak tak menunjukkan reaksi seperti orang jakun. Hehehehe..... jom, layan gambar.....

Hai....saya Ikhwan. Umur saya dah 6 tahun, baru ni umi dan abi bawa saya makan kat sini. Tak sabar rasanya....ni sedang menanti pesanan.

Saya Amniy....saya pun macam abang Iwan jugak. Manala kakak bawa pizza ni. Abi ni sibuk dengan buku menu.....

Lambatnya pizza ni.... Sofie dah lapar la...

Disebabkan pizza lambat datang, Sofie nak makan meja dulu. Nyum...nyum...nyum....

Ijaz pun dah meleleh air liur ni, nak makan pizza. Eh, Ijaz belom cukup umo nak makan. Ijaz minum susu umi je yer....

Dan pesanan yang telah dipesan pun datang..... paling teruja melihat gelagat anak-anak. Seronok betul mereka. Selama ni dok melihat iklan kat TV jer. Sekarang dah ada depan mata..... Jom layan gambar lagi.

Kami order set ini. Chunky Loaded....ok la jugak. Tapi, nampak kat iklan, bukan main lagi tebalnya. Bila dapat depan mata, alahai....nipis yang amat. Tapi, rasa...not bad.

Dan yang ini.... apa ye nama dia? Golden pizza tak silap.

Menu yang sama...Golden pizza. Yang ni memang menarik. Best sesangat. Saya suka yang ni. Udang goreng kat atas tu, dibaham dek Ikhwan seorang. Tapi, memang sedap la.....

So, tak teruja ke melihat pizza tu? Ok la juga dapat makan kat pizza hut tu. Cuma yang tak bestnya, tax yang terlalu tinggi. Bayangkanlah, goverment tax RM3, service tax RM7....bayaran untuk tax saje dah RM10. Berbaloi tak? Ish....komplain pulak. Kalau nak komplain je, lain kali janganlah makan kat Pizza Hut. Faham, Fiza????? Hehehehe....

Badan pun dah penat. Baru je balik, terus on pc nak update blog. Malam ni dah rasa rindu pada Ikhwan dan Amniy. Malam ni juga saya tidur dalam kerinduan pada anak-anak saya. Ok, jumpa lagi dilain entry. Entry akan datang, saya akan ceritakan kisah Sofie pulak.

2 comments:

  1. wah..jeles ni..sbb ku yg teringin sgt dgn chunky loaded tu..blom dpt2 lagi..haha..gembira sakan anak2 akk :)

    ReplyDelete
  2. sha,
    chunky loaded tu sedap gak. tapi akak lagi suka golden...best sesgt. rasa keju yang melampau!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....