Tuesday, July 06, 2010

Jangan tak tau, suami saya buat sarapan hari ni tau!

Salam pagi....
Entry yang saya buat malam tadi pun korang tak baca lagi,kan? Tiba2 pagi ni Fiza dah buat entry baru. Tak pe la...kalau ada kesempatan nak baca entry yang fiza buat malam tadi, baca la. Biasa la, tentang anak2. Seronok bercerita tentang anak2 ni.

Pagi ini, saya bangun pagi agak lewat. Jam 6.30 pagi baru terjaga. Handphone dah berulangkali menyanyikan lagu Ya Allah, Wali Band suruh bangun tido. Tapi, tangan sangat2 gatal offkan alarm. Bila saya bangun, cik suami saya memang dah bangun dan baru pulang dari surau...tersenyum melihat saya turun ke tingkat bawah. Hehehe...bagus punya isteri yer....kihkihkih!

Sedang saya mendirikan solat subuh, cik suami saya ke dapur. Saya terdengar dia buka pintu peti sejuk, saya terdengar dia tuang air dalam kuali, saya terdengar air sinki di buka. Apa lah yang dia nak buat pagi2 ni. Selesai solat subuh, saya terus ke dapur...laaaaaa dia nak masak rupanya. Daging sudah dicincang, bawang sudah di potong, dalam kuali sedang merebus spegetti angel hair. Saya cuma panaskan air untuk dibuat minuman pagi. Dan saya hanya membuat air horlick dalam jag.

Saya biarkan dia dengan tugas dia. Memasak menyediakan sarapan pagi ini. Sementara saya membangunkan Ikhwan dari tido, bersiap untuk kesekolah. Suami saya selesaikan tugas memasak....tidak la masak gah mana pun. Cukupla untuk sarapan pagi ini. Angel Hair Goreng. Walau bahan tak banyak, gunakan apa yang ada dalam peti sejuk, ia tetap sedap kerana sentuhan pagi penuh kasih sayang suami tercinta. (Eh, ada ke patut...suami yang sediakan sarapan pagi...huh!) Untuk melihat suami saya masuk dapur hanya pada weekend je. Untuk weekday, biasanya dia hanya makan saje yer.... Tapi, pagi ni sangat2 gembira!



Inilah sarapan pagi keluarga saya hari ini....hasil air tangan suami.

Oh yer...nak cerita la sikit kan. Kisah keluarga saya petang semalam. Lepas solat zohor semalam, kami sekeluarga keluar menuju ke Bangi. Niat di hati ingin melihat anak buah baru. Anak BIL saya, dah 20 hari usia dia, baru berkesempatan mak langnya ini datang menjengok. Kebetulan suami saya pulang awal semalam. Tak bertugas di sekolah, tapi, bertugas mentaksir sebuah sekolah di Sg. Buloh. Kerja pulak selesai awal. Seronok tau bila suami pulang awal dari yang kita jangkakan....alangkah seronoknya kalau hari2 begitu. Eh, jangan nak berangan yer. Suami awak tu guru. Mentaksir PAFA tu tugas sementara je.....

So, ni gambar saya bersama anak buah baru saya. Namanya INSYIRAH....comel dan sedap baunya. Bau baby asli. Owh....amat2 saya rindukan bau seperti itu.


Saya dah tepek gambar ni kat FB saya sebenarnya, tapi saje la nak tepek kat sini pulak.
Ada yang sudi melihatnya? Hehehe.....

Ok, tu je untuk pagi ni....penat la ngomel panjang2. Saya akan mengomel lagi di lain entry, ok! 

9 comments:

  1. sekali sekala suami yang masak memang sedap....tapi suami zai jarang memasak....huhuhu

    ReplyDelete
  2. hehe.sedap nmpk sarapan tu.
    =) bila suami masak,wpun simple cane pun,hati kita rasa bahagia sgt kan.. =) rasa disayangi.hehe.

    ReplyDelete
  3. hehehe..best kan suami masakkan....kalo suami saya, semua benda dimasukkan..walaupun pelik saya telan jugak le..sebab sayang pd diaaa..hehehe

    ReplyDelete
  4. Bertuahnye fiza...
    saya pun dah lama tak merasa air tangan suami, bestkan kalau sekali sekala suami pulak yang layan kita... terasa dihargai gitu...

    ReplyDelete
  5. SALAM K FIZA
    bahagia rasa sekali sekala makan suami masak kan...bagus2
    akak, printer akak yg baru tu sebijik macam printer saya :)

    ReplyDelete
  6. sedapnya bihun dh la fav lady tu...

    ReplyDelete
  7. kak sue,
    suami fiza mmg mcm tu kak. kalau weekend je mmg dia la yg masuk dapur. hobi dia pun memasak, sgt22 suka tgk rancangan masak2 kat tv....

    **************************************************************************
    hani,
    ye hani...kalau suami akak masak, akak jadi tukang kemas dapur. hehe

    printer hani mcm tu jugak ke? sama kita yer...:)

    ****************************************************************************
    lady, itu bukan bihun, speggeeti angel hair....hehe

    ReplyDelete
  8. SAYA MINTA MAAF KPD PEMBACA, KOMEN YG DISPLAY HANYA 3 KOMEN DI ATAS...MASALH LAGI DGN BLOGSPOT NI. NANTI SAYA AKAN BALAS KOMEN KALIAN YER...JGN JEMU BACA BLOG SAYA, TQ.

    ReplyDelete
  9. info tentang sarapan pagi di SIHAT SELALU - Masalah Penyusuan Bayi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana membaca coretan ini. Komen anda sangat saya harapkan untuk perbaiki segala kesilapan. Komen yang membina yer....